Monday, December 19, 2011

✿ Review filem Songlap

assalammualaikum

Berlatarkan bandar metropolitan Kuala Lumpur, SONGLAP mengikuti kisah dua adik-beradik – AM (Shaheizy Sam) dan AD (Syafie Naswip) yang melibatkan diri dalam sindiket penjualan bayi yang diuruskan oleh seorang wanita bergelar MAMA. Kehidupan dua adik-beradik ini jauh berbeza. AM mengambil kesempatan dengan menggunakan business MAMA sebagai jalan pintas mendapatkan wang untuk kegiatan judinya, sementara AD mengimpikan kehidupan yang lebih baik dengan menyertai pertandingan tarian B-Boy.
 Watak Rita yang dilakonkan oleh Normah Damanhuri 

Si hensem Shaheizy Sam dan Sara Ali.

Cerita ni mengupas isu-isu terkini seperti pembuangan dan penjualan bayi. Lepas tengok cerita ni, kita boleh nilai sendiri tentang sindiket penjualan bayi. Membiarkan gadis- gadis terlanjur membuang bayi adalah satu perbuatan yang keji. Tapi macam mana pulak dengan sindiket penjualan bayi kepada keluarga angkat. Apa pendapat korang?

So, Songlap is not bad... boleh gelak. boleh touching. tak de lah bosan dalam wayang. Plus, semua orang mesti suka dengan lakonan Shaheizy Sam yang bersahaja tu. 


mereka di Melaka. 
have fun!


terima kasih kerana membaca. have fun!

6 comments:

GaD!s_ BuNg@ said...

erm...kene g tngok ni..hehe

anassuhada said...

cepat2. g tengok ye gadis bunga.. :)

Ijah EmoTemo said...

ijah tgk! mmg best n touching :)

anassuhada said...

kan ijah kan.. hehe :)
kelakar pon ade.

Aida Azryn said...

ramai kata filem ni best! :)

anassuhada said...

best aida. cepat gi tengok.. :)