Wednesday, January 19, 2011

✿ dunia ciplak ke profile ciplak???

assalammualaikum.


korang penah kena ciplak gambar tak? mesti pernah jugak kan? so korang buat ape ek? aku sakit hati sangat sangat. ape tujuan die buat semua tu? aku ade peminat misteri ke? ngahaha. hello, aku bukan artis. bukan gadis hot macam irine nadia marcello yang comel tu. bukan super model macam fatin suhana. bukan bukan bukan... atau ni salah satu kes dendam?? ya ALLAH. seingat aku, aku takde bermusuh dengan siapa siapa. kalau aku ade buat salah , terus terang. semua masalah boleh settle...

meh tengok ni. 
itu gambar saya okey. kenapa awak curi? saya kenal awak ke?? saya tau awak curi gambar ni dari entri contest gadis comel dulu dulu tu. saya letak watermark kat bawah. kat kaki. then, awak crop gambar ni, buang watermark tu. sebab tu gambar ni takde kaki. kan kan?? so everyone, caution!!! len kali letak watermark dekat muka okey. ngahaha. tapi kenapa buat semua ni? dengan basic info yang macam orang frust. haish. tolong lah YA ALLAH...
tengok lah. ramai kan kawan die. aku nye friends pon tak sampai ribu ribu lagi. die add semua orang. sebab tu boleh sampai ribu ribu. bahaya betol lah dunia sekarang ni. tak tau ape motif die yang sebenar. 

conan edogawa, tolong siasat kes ni boleh tak?
tengok lah tu. ramai gila orang yang dia add. kawan kawan, itu bukan saya okey. acc facebook saya cume satu. tolong lah ignore kan orang macam ni. 
pehhhhh.. memang ramai la friend die. entah sape sape je dia add. tengok tu. tu blog die ke ek? dah stalker dah. lelaki. tp wallahhualam. tak nak menuduh siapa siapa. 

seriously, memang tak berapa nak happy hari ni, walaupon muke terpampang kat paper utusan hari ni.. bila dah macam ni, rase macam nk pencen je jadi model....


terima kasih kerana membaca. have fun!

24 comments:

miss QiLa said...

kasihan kamu..hai manusia..macam2 ragam la

anassuhada said...

qila: betol betol. macam macam dunia sekarang nih. :(

ahmadnaziF said...

cube awk report profile fake tu.. ramai2 report, kompem dia akan remove profile tu..

delarocha said...

dia tak yakin pada diri sendiri....

owL_aRtOwL said...

sbar je la...
mgkin ade org dengki ngan kamu 2...

B E L L A H A L I M said...

saba ok? chiil~ :)

Syariniey Amran said...

kita paham ana rasa camne sebab kita po penah kena,
ciap couple g ngn sape2 tah :( padahal guna gambar kita.haishh.berasap!

anassuhada said...

nazif: dah report dah. kawan2 yang sudi tlg, jom la tlg report sekali ye. :)

anassuhada said...

delarocha: tu lah kan. tp bahaye lah orang mcm ni. takot die buat yg bukan bukan.

anassuhada said...

atul: tu lah wak. tak tau ape motif die. ingat TUHAN, isyaALLAH, semua nya okey.

anassuhada said...

bella: yup yup. sabaaaaaarrr je. :)
tq bella.

anassuhada said...

sya: yeke wak? habis awk buat ape je? report tak? kite buntu sgt. dah la x kenal die lgsung. ape masalah die pon kite tak tau. :(

bukan photographer said...

sabar2..da report kat admin fb??

sissyira said...

salam

ada juga yang macam tu yea..

banyakkan sabar yea =)


ziarah rakan yang saya follow =)

anassuhada said...

bukan photog: sudah. :)
jom la tolong report sekali.

anassuhada said...

syira: yup yup. sabar je la ngan orang camni. tapi memang bahaye la. takot die buat yg bukan bukan... :(

fairuzhani said...

byk profile fb fake kan skrg ni. musim ke hape.

ejulz said...

laaa.. ye ke??

pak long said...

salam...
memang pic kita selalu terdedah kepada save imej....

anassuhada said...

fairuzhani: tu lah .. fake fake fake. benci gila. haish..

anassuhada said...

ejulz: haha.... erm ape yang yeke?? ha ok2 ..yelaaa....

anassuhada said...

pak long: tu lah. tp gmbr saya semua saya letak watermark. cume gmbr yg die ciplak tu, gmbr lama. watermark kecik je. lepas ni letak watermark besau besau!!! huhu

shatooman said...

kesian awak~ tp x sangka la ada jugak manusia jenis mcm tu.. rasanya dia nk promote blog dia je tu. sebab tgk trafik blog dia, bukan ramai yg view pon. dlm fake acc pesbuk pon asyik post link blog tu je...

kpd pencuri gambar tu, insaf2 la.. hentikan kerja x bermoral tu. aku percaya ko baca blog ni. sbb tu ko blh curi gmbar tu..

anassuhada said...

shatooman: oh terima kasih awak!
harap2 die bace la ape yg awak tulis ni.. ntah la. seingt saya, sy xde musuh ngn die. saya pon x kenal die.
semoga die sedar.. doa yang terbaik untuk die. :)