Friday, November 19, 2010

✿ budak kecik comel

salam...

raya haji sudah selesai. aku yakin semua dak dak utm dah balik u. sambung exam. sedap sedap diorang semua pulun study, sedap sedap gak aku berkelah kelah. ape nak jadi. ape nak jadi. sampai sekarang tak kawen lagi. ngahaha... korang tau tanjung leman? pulau sibu? dekat je ngan umah aku. so kalau korang pegi sane, bole la singgah umah. jangan lupe bawak buah tangan. hahah.. semalam pegi sane pon sebab saje bawak budak kecik ni jalan jalan. eleh, padahal aku yang nak merayap. habis tu tak kan nak cakap, saje bawak diri sendiri jalan jalan kannnn... cover la skit. 
haaa ini die budak gedik comel yang aku maksud kan. tengok gigi dia. itu lah yang buat aku teringat ingat kat die tu. umur baru setahun jagung tapi cerdik macam budak dah sekolah tadika. ok. nama budak comel ni Dhia Ariffah. nama manja guling guling die ieya. muke die ade macam muke aku tak? ade tak? budak ni mak aku jage sejak lahir lagi. tu yang dah macam adik kandung aku sendiri. bila die takde kat rumah, sunyi je rase. huwawa...tapi bila die ade, habis satu rumah bersepah ngan mainan die. masalah nye, mainan die semua kereta racing lah, lori lah. dah macam lelaki aku tengok. asal pegi kedai je, mesti bawak balik mainan. nanti dah besar, mesti kuat shopping. macam kakak dia ni. pfft.... 
ni kakak die ni. ala, biase la perempuan. memang semua gila shopping. nak buat cemane. kan ieya? haha. botak la kepale ayah bile ade 2 anak perempuan camni. ala cepat la besar. cepat la. cepat la. bole kite shopping same same. ieya shopping mainan, akak shopping baju. wahhhh.... mesti best. so, pegi makan banyak banyak, minum susu berbotol botol, bia lekas besar. 
see?? die tak nak ngan aku. cis la adik. jangan la camni. selalu kau ok je. ramai orang tengok ni dik. dok la diam diam. muahaha. pantang nampak mak aku. asyik nak berkepit je. hey, itu mak i jugak okeh.
 *eh eh. cemane? ade bakat jadi ibu tak? yabedabedu.. 
alahai vouge nye kau dik. kalah ai cik non. kalau bab bergaye, kau lah juare budak kecik. senang je nak bagi die kekal bercermin mata. puji je die camni. cantik nye dikkkk....... ha. komfem lah 5 minit pertama die bertahan dengan cermin mate tu. lepas tu, ntah mane mane je die campak menda alah tu. 
rutin harian die kat rumah :
bangun pagi, mandi, main main main, isap susu, makan, kacau aku online, tido, makan, main main, isap susu, mandi, jalan jalan petang, makan, main, tido. 
seronok gila jadi budak kecik. tak yah pikir nak study pon. main, makan, tido. alahai seronok nye. ha.. kira kira. bape kali die makan. bape kali die isap susu. haha. takpe la dik. bia kau cepat besar. bole shopping same same. tapi kalau sempat la. kalau die belom besar lagi, aku dah kawen, alamat nye aku shopping ngan suami tercinta je lah. bye bye lah kau dik. kih kih. akak nye ponnn, tak habis habis shopping. well...... theeeehehe
ieya, lekas besar. belajar pandai pandai. jadi doktor. ingat mak ayah, kakak abang. ewah. bila akak takde, jage mak ayah okey. may god bless u budak comel. muah muah. sayang kamu!

aku pon tak faham. nape mesti doktor. macam aku mase kecik kecik jugak. bila orang tanye, dah besar nak jadi ape? mesti aku jawab camni. nak jadi doktor. nant senang nak ubat mak ayah. tapi bila besar, lain jadi nye. biologi la benda yang paling aku tak suka. so cemane nk jadi doktor nye. tengok darah pon dah seram sejuk. alahai malu nye. teett..

mane la tau, kot kot korang nak wat potong jambul ke, photoshoot anak anak / adik adik korang ke. so, bole lah tempah die ni. wuhuuu iklan kejap. selamat mengusha usha!!... hee


terima kasih kerana membaca. have fun!

8 comments:

twinkle twinkle said...

sgt comel bdk tu :)

anassuhada said...

ha'ah twinkle. budak ni mmg comel. :)

ADEEYA said...

comel la dak tecik tu pakai spec :D hee

anassuhada said...

ha.ah. comel. macam kakak die kannnn? hakhaktuih.

Enna Banana said...

sumpah comel!
sebijik cam enna masa kecik2 dulu ^.^

anassuhada said...

owww yeah!! hehe. yela yela. enna mmg comel pon. i know. ;p.

BUJANG SUSAH said...

Salam.. huh.. comel akak budak tu,, nak ngorat leh?

anassuhada said...

akak budak eh?? haha. gi tnye mak ayah gi.