Tuesday, July 06, 2010

✿ dulu sekarang awak kamu you

dulu...
kau kutuk ape yg aku buat
kau kate aku update sebulan sekali
kau kate bilik aku tak dpt wireless
kau hina aku depan kawan kawan kau
kau buat aku macam budak tadika yg kena buli...
aku cume tersenyum bangga
aku cume rase terharu sbb kau update blog aku
aku cume tergelak sbb aku pakai broadband, tak perlu wireless
aku cume tergelak mendengar hinaan kau yg tak berasas
aku cume akur sbb malas nk panjang kan cerita
aku rase lemas hidup dikelilingi orang macam kau...


sekarang...
kau terdiam membisu
mungkin kau sedar kesilapan lalu
kau sedar yang manusia tidak boleh menindas sesama manusia
kau sedar yang kau cakap tak serupa bikin
alhamdulillah...
tapi mungkin juga kau belum sedar
kau masih mempunyai hasad dengki
kau masih nak jage tepi kain orang
kau masih setia dgn kerja part time kau tu
nauzubillah...


awak...
berhentilah mengekori saya
berhentilah memperhatikan gerak geri saya
saya lemas
saya dah buang awak jauh jauh
mungkin ada yang lebih baik dr saya untuk awak...


kamu...
mungkin ini takdirnya
semakin lama semakin tidak sefahaman
semakin lama semakin tiada keserasian di jiwa
urusan membataskan segalanya
saya penat menahan perasaan
saya penat bermain dengan air mata...


you...
seandainya doa diterima
seandainya di redhai
saya akur dengan kehendak-Nya
terlalu awal untuk memulakan sesuatu yang baru
tapi tiada siapa dapat melawan takdir
saya terima seadanya...



terima kasih kerana membaca. have fun!

4 comments:

˙·•♥ QaSeH ♥•·˙ said...

uish..
ana..
don't cdey2..
ilang comel kam0.. :)

ninie_azriena said...

puitis nyer..
banyak bersabar yerk..

anassuhada said...

huhu... bosan. =)
yup. hidup kene banyak bersabar.

anassuhada said...

Qaseh: haha. i tak comel pon lah... =)