Monday, May 10, 2010

✿ mak. . . .




Sejak kecil,
Orang kata aku lahir dari perut emak.


Bila dahaga, yang susukan aku adalah emak.
Bila lapar, yang suapkan aku adalah emak.
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku adalah emak.
Bila bangun tidur, aku cari emak.
Bila nangis, orang pertama yang datang adalah emak.
Bila nak bermanja ,aku duduk dekat dgn emak.
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya emak.
Bila nakal, yang memarahi aku adalah emak.
Bila merajuk ,yang memujukku cuma emak.
Bila melakukan kesalahan ,yang paling cepat marah adalah emak.
Bila takut ,yang tenangkan aku hanyalah emak.
Bila nak peluk ,yang aku suka peluk adalah emak.

Aku selalu teringatkan emak.
Bila sedih ,aku mesti talipon emak.
Bila seronok ,orang pertama aku nak beritahu adalah emak.
Bila tension ,aku suka luahkan pada emak.
Bila takut ,aku selalu panggil.. “maaakkkkk! “
Bila sakit ,orang paling risau adalah emak.
Bila nak exam, orang paling risau juga emak.
Bila buat hal, yang marah aku dulu mestilah emak.

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni adalah emak.
Yang selalu masak makanan kegemaranku adalah emak.
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku adalah emak.
Yang selalu berleter kat aku adalah emak.
Yang selalu puji aku adalah emak.
Yang selalu nasihat aku adalah emak.




Bila ada pasangan hidup..


Orang pertama aku beritahu adalah emak.
tapi bila dah ade pasangan hidup,
Bila seronok ,aku cari pasanganku
Bila sedih ,aku cari emak
Bila berjaya ,aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal ,aku ceritakan pada emak.
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat emak ku.
Bila hari jadi pasangan ku ,aku hadiahkan dia macam2.
Bila hari ibu ,aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
Selalu aku ingat pasanganku
Selalu emak ingat kat aku

Renungkan lah...



emak, terima kasih untuk segalanya,
banyak sgt dugaan dlm hidup ni. tp mak tempuh dgn tenang.
walaupun pada hakikat nya mak tengah sedih, tp mak nampak tenang je.
adik tahu mak org yg tabah.
waktu keluarga kita di uji dgn dugaan yg bertimpa2, mak tetap tersenyum.
sedang kan adik , tension. xtahu nk buat apa sorang2.
alhamdulillah sekarang keluarga kita bahagia.
mak, jgn tinggalkan adik ye. 
xde org lain yg boleh jage adik mcm mane mak jage adik.
adik xde syape2 lagi selain mak dan ayah.
adik sayang mak dan ayah !




SELAMAT HARI IBU PN HANISAH BTE HAJI HALIM.
I LOVE U SO MUCH !






terima kasih kerana membaca. have fun!

4 comments:

mR. fRaWeEs said...

aku lupe name mak ko lah ada. ape erk? huhu,

ANASSUHADA said...

faris, ape lah kaw nih.
terang2 aku tulis kat ats tu.
cik nisah lah.
camne bole lupe nih.
haih. =(

mR. fRaWeEs said...

HAHA, sorry lah. lebih 5 taun kot terpisah. aku banyak lupe dah. jangan sedih2 :)

ANASSUHADA said...

haha. xpe2. skrg dah ingt kan.